دكوراسيون و تزیين سقف خانه

اغلب مردم فكر ميكنند دكوراسيون ديوارهاي منزل را بايد با رنگ هاي نقاشي و هنري و كف اتاق ها را با فرش هاي افسانه اي تغيير دهند اما راز طراحان مشهور براي خلق يك فضاي منحصر به فرد، پوشاندن سقف است. الكي نيست كه سقف را ديوار پنجم مي نامند!

  • سقف شبكه اي پيشرفته

با يك سقف بزرگ تزیيني، در دكوراسيون خانه خود تغييري عظيم ايجاد كنيد. در اين طراحي تركيب شبكه هاي سقف و منبع نور هاي كوچك محيط مدرني را بوجود آورده است.

  • استفاده جسورانه از رنگ ها

براي يك سبك مدرن اواسط قرن، از بازي كردن با رنگ ها نترسيد. طراحي شاد اين اتاق نشيمن را درخشان تر كرده و پرتو هاي سفيد به طرز مناسبي رنگ تيره را مي شكند.

  • طراحي سقف به كف

در اين اتاق خواب منحصر به فرد به جاي استفاده از كفپوش هاي چوبي بر روي زمين، از آن براي تزیين سقف استفاده شده است. تاثير سقف پاركت به مراتب بيشتر از كف پاركت است. نحوه چيدمان پاركت ها كه به نقطه ثقل كف اتاق اشاره دارد و مبلمان اتاق در نهايت زيبايي و ظرافت طراحي شده است.

  • كاربرد آرك (طاق)

طراحي سقف آرك دار در معماري بسيار مورد توجه قرار مي گيرد. جزئيات مشكي رنگ يك راه حل شيك براي افزودن تمايز و پيچيدگي به يكنواختي محيط است.

  • پنل و نور پردازي

اگر نمي توانيد بين پنل و نور پردازي تصميم بگيريد، هر دو را انتخاب كنيد. اضافه كردن بافت روستايي به اين طرح سقف، موجب گرما بخشيدن به اتاق رسمي خانواده شده است. به خاطر داشته باشيد كه سقف تيره تر براي اتاق بزرگتر مناسب تر است.

  • الگوي ديوارها

يك راه حل ساده براي تغيير كلي يك اتاق ايجاد الگوهاي سرگرم كننده بر روي سقف است. در اين حمام از رنگ زرد براي شكستن طرح كاشي و الگوي سقف استفاده شده است.

  • الهام از طراحي ايتاليايي

اين فضاي ساده و صميمي با سقف آجري گنبدي شكل، در كمال سادگي زندگي لوكس را جشن مي گيرد. با الهام از معماري حومه شهر توسكاني، طراح Troy Beasley از فلز و وسايل فرفورژه و اين بافت غني و چشمگير براي عرضه گرماي طبيعي در قلب اين خانه بهره برده است.

  • كاشي سقفي

اين كاشي هاي پلاستيكي كاملا مشابه مدل هاي اصلي آنتيك مي باشند. علاوه بر اينكه كار با آن راحت تر شده است، ارزان تر نيز مي باشند.

مجموعه بزرگي از طرح ها را دارند و در محيط هاي بسياري از زير زمين گرفته تا سقف تراس مورد استفاده قرار مي گيرند. كاشي سقفي امكان دسترسي سريع به لوله هاي سوراخ شده يا سيم كشي آسيب ديده را فراهم مي كند.

گردآوری و ترجمه : کلهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *